Viimeinen kouluviikko meneillään. Koulupäivät ovat silti pitkiä. Kaikeksi onneksi viikonloppuna pääsee tästä raatamisesta eroon. Tai ainakin syksyyn asti...

Mitä pienoisrautatiehen tulee olen yhä ratapenkereessä. Ratapenger aiemmin mainitulla ohjeella edellyttää siis sopivaa puuosaa. No, kulkemalla siitä missä aita on matalin, täytyy etsiä sopiva pala. Toinen vaihtoehto olisi sahata pala. Itse käytin ensimmäistä vaihtoehtoa. Löytämäni pala on pituudeltaa n. 2/3 Alaradan suorasta. Tällöin pala on kohtaan juuri sopiva koska Sorajärven (Alaradan asema) tulo-opastimen kohdalle tulee tasoristeys. Tämän jälkeen tulevalle Sorajärven etelävaihteelle tulee oma penger, joka täytynee tehdä itse.

Mitä kiskoihin tulee, käytettävissä olisi kiskoja sekä N että H0 mittakaavoista. H0-mittakaavan kiskot tarkemmin sanottuna Fleischman (H0), Roco (H0), Lima (H0) . Olen ajat sitten päättänyt että radasta tulee H0-mittakaavan. Ongelmana on vain että kaikki H0-mittakaavan kiskot joita on, eivät käy yhteen. Olen myös pohtinut että jos hankkisin lisää N-mittakaavan kiskoja, voisin tehdä pienen N-mittakaavan radan.

Kalustosta: Kalustoksi hankin aluksi mallikaupasta sähköveturin ja teen siihen uudet ohjaamot ja muutenkin muokkaan siitä Sr1-veturin. Vaunustoksi tulee 2 Ex-vaunua ja 2 Ein-vaunua. Vaunut muokkaan nekin mallikaupan vaunuista.